Wytyczne dla autorów
ZASADY PUBLIKACJI ARTYKUŁÓW W CZASOPIŚMIE „MUZEALNICTWO”
1. Czasopismo publikuje oryginalne prace z dziedziny muzealnictwa w językach polskim i angielskim. Artykuły zamieszczane są w następujących działach czasopisma: przegląd trendów, temat przewodni, studia i analizy, głosy praktyki, recenzje i noty, kronika. Przesłane teksty nie powinny być wcześniej publikowane w formie drukowanej ani elektronicznej, zarówno w części, jak i w całości. Prace zakwalifikowane do publikacji stają się własnością Narodowego Instytutu Muzeów na podstawie oświadczeń podpisanych przez autorów.
2. Artykuły publikowane są w formie elektronicznej na stronie internetowej www.rocznikmuzealnictwo.nim.gov.pl.
3. Prace przedkładane do publikacji należy przesyłać drogą elektroniczną na adres sekretarza redakcji Marty Kocus mkocus@nim.gov.pl.
4. Teksty należy przygotować w postaci dokumentu MS Word, czcionka Times New Roman, 12 pkt, z odstępem 1,5 między wierszami, marginesy 2,5, z zachowaniem struktury IMRAD. Artykuł powinien być skonstruowany w sposób przejrzysty i uporządkowany, aby ułatwić czytelnikowi zrozumienie przeprowadzonych badań oraz ich wyników. W związku z tym w tekście należy uwzględnić następujące elementy:
a. wstęp, w którym zostanie określony cel i zakres badania, dotychczasowy stan wiedzy, luka badawcza i uzasadnienie podjęcia tematu;
b. metody, obejmujące opis zastosowanych technik, narzędzi, procedur, wykorzystanych materiałów oraz sposobu przeprowadzenia badania;
c. rezultaty, zawierające prezentację najważniejszych wyników przeprowadzonego badania;
d. dyskusja, obejmująca analizę i interpretację wyników, ich znaczenie dla poszerzenia wiedzy i możliwe kierunki przyszłych badań.
5. Objętość artykułu nie powinna być mniejsza niż 7 znormalizowanych stron (12 600 znaków ze spacjami) i nie powinna być większa niż 10 stron (18 000 znaków ze spacjami).
6. Poszczególne elementy przysłanej pracy powinny być umieszczone w następującej kolejności:
a. tytuł,
b. imię i nazwisko autora, afiliacja, nr ORCID,
c. executive summary w języku polskim, przygotowane z zachowaniem struktury IMRAD i o objętości nieprzekraczającej 900 znaków ze spacjami,
d. słowa kluczowe w języku polskim (minimum 5),
e. treść pracy (wstęp, metody, rezultaty/wyniki, dyskusja),
f. konkluzje,
g. bibliografia,
h. nota bio autora (nieprzekraczająca 500 znaków ze spacjami).
7. Zdjęcia, maksymalnie 3, należy dołączyć w osobnych plikach JPG (rozdzielczość min. 300 dpi), razem z podpisami. Autor artykułu zobowiązany jest mieć prawo do publikacji zamieszczanych zdjęć. Bezwzględnie należy podać źródło fotografii, a o ile to możliwe, także jej autora.
8. Prosimy o stosowanie przypisów harwardzkich:
https://pliki.nimoz.pl/index.php/s/FTHndamrr3wXcLS
9. Przysłanie artykułu nie oznacza jego automatycznej publikacji w czasopiśmie „Muzealnictwo”. Ostateczna decyzja co do publikacji artykułów należy do redaktora naczelnego i kolegium redakcyjnego.
10. Wszystkie artykuły przedłożone do publikacji podlegają ocenie formalnej kolegium redakcyjnego, do recenzji zaś zostają skierowane artykuły wyłonione w jej toku. Prace recenzowane są przez dwóch niezależnych recenzentów. W procesie recenzji zastosowanie ma zasada tzw. podwójnie ślepej oceny – autorzy i recenzenci nie znają swoich tożsamości. Recenzja ma formę pisemną i kończy się sugestiami recenzenta dotyczącymi niezbędnych poprawek i uzupełnień oraz końcowym wnioskiem o dopuszczeniu artykułu do publikacji lub odrzuceniu go. Redakcja umieszcza w czasopiśmie pełną listę recenzentów numeru.
11. Artykuły poprawione po recenzjach autorzy powinni odesłać w ciągu pięciu dni od daty otrzymania recenzji.
12. Redakcja zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do tekstu drobnych poprawek i skrótów.
13. „Muzealnictwo” przyjmuje również recenzje publikacji naukowych. Recenzja powinna być napisana w sposób przejrzysty i uporządkowany, aby ułatwić czytelnikowi zrozumienie treści oraz ocenę wartości recenzowanej pozycji. W związku z tym w tekście należy uwzględnić następujące elementy:
a. podstawowe dane bibliograficzne recenzowanej publikacji, takie jak tytuł, autorzy/redaktorzy, wydawnictwo, ISBN, rok wydania, itp.;
b. zakres i cel publikacji, czyli określenie, o czym jest publikacja, na czym się koncentruje oraz kto jest jej grupą docelową;
c. opis struktury publikacji, zawierający streszczenie i analizę jej części składowych;
d. krytyczna analiza recenzenta, obejmująca omówienie zalet publikacji, wskazanie braków, sugestie ulepszeń, a także sposób, w jaki publikacja wpisuje się w aktualny stan wiedzy;
e. podsumowanie oceny, zawierające ogólną ocenę publikacji, wskazanie, komu może być szczególnie przydatna i dlaczego, oraz omówienie potencjalnego wpływu publikacji na rozwój muzealnictwa i pokrewnych dziedzin.
14. Objętość recenzji nie powinna być mniejsza niż 3 znormalizowane strony (5400 znaków ze spacjami) i nie powinna być większa niż 5 stron (9000 znaków ze spacjami).
15. Zapraszamy również do przesyłania recenzji wystaw muzealnych.
Prawa autorskie
Prawa autorskie i dostęp
Copyright: © 2018 Copyright by Narodowy Instytut Muzeów.
Wszystkie artykuły są opublikowane w systemie Open Access, który pozwala użytkownikom na niekomercyjne kopiowanie, używanie, rozpowszechnianie, przesyłanie i wyświetlanie prac publicznie oraz do tworzenia i rozpowszechniania dzieł pochodnych na dowolnym nośniku cyfrowym dla każdego odpowiedzialnego celu z zastrzeżeniem prawidłowego przypisania autorstwa. Indywidualne informacje licencyjne dla każdego artykułu znajdują się na stronie artykułu w PDF.
Artykuły przesłane i opublikowane są licencjonowane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC 4.0).
Polityka prywatności
Niniejszy dokument określa zasady, cele, sposób przetwarzania oraz wykorzystywania danych i informacji pochodzących od Państwa podczas użytkowania stron internetowych, jak również zakres zbieranych danych. Prosimy o dokładne zapoznanie się z treścią dokumentu. Wchodząc na stronę prowadzoną przez Narodowy Instytut Muzeów lub korzystając z niej i przekazując dane osobowe akceptują Państwo warunki niniejszej polityki prywatności.
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Narodowy Instytut Muzeów z siedzibą w Warszawie przy ul. Goraszewskiej 7, wpisany do Rejestru Instytucji Kultury Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod numerem 32/92, posiadający numer NIP 526-22-62-956 oraz Regon 012091660 zwany dalej “Instytutem”.
- Instytut dokłada szczególnej staranności, aby wszelkie dane osobowe były przetwarzane zgodnie z celem, dla których zostały zebrane i wykorzystywane stosownie do zakresu udzielonych zezwoleń (zgód) oraz obszarów przetwarzania dozwolonych prawem.
- Wszystkie dane osobowe powierzane lub przekazywane, przetwarzane są w sposób zgodny z wymogami prawa, w szczególności w zgodzie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/41/WE zwanym dalej „RODO”
- Instytut dokłada wszelkiej staranności w celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych poprzez zastosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.
- Dane osobowe będą zbierane i przetwarzane ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z Instytutem lub wykonania prawnie uzasadnionych interesów Instytutu, dla celów:
- umożliwienia Państwu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną
- umożliwienia Państwu założenia i zarządzania Państwa kontem
- umożliwienia Państwu udziału w szkoleniach
- umożliwienia Państwu udziału w konkursach i innych wydarzeniach
- obsługi zapytań i zgłoszeń, które do nas Państwo kierują
- kontaktowania się z Państwem, w tym w celach związanych z dozwolonymi działaniami informacyjnymi i marketingowymi
- umożliwienia publikacji ogłoszeń
- umożliwienia publikacji artykułów
- umożliwienia kontaktowania się z Państwem w celu związanym ze świadczeniem usług
- dokonywania czynności technicznych oraz rozwiązywania problemów technicznych, związanych z administrowaniem systemami
- zapewnienia bezpieczeństwa i integralności usług, które świadczymy Państwu drogą elektroniczną, w tym przeciwdziałania oszustwom i nadużyciom oraz zapewnienia bezpieczeństwa ruchu
- prowadzenia analiz statystycznych
- przechowywania danych dla celów archiwalnych, oraz zapewnienia rozliczalności (wykazania spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa).
- Dane w tych celach przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Państwa dane możemy przekazywać podmiotom, z którymi Instytut zawarł umowę współpracy w celu realizacji łączącej nas umowy, oraz realizacji uzasadnionego interesu Instytutu w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług drogą elektroniczną i podmiotom współpracujących z nami w kampaniach marketingowych. W przypadku konieczności dostarczenia poczty tradycyjnej dane osobowe mogą być udostępniane operatorom pocztowym w celu dostarczenie listu lub przesyłki. Podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa tylko, gdy wystąpią z żądaniem do Instytutu powołując się na stosowną podstawę prawną.
- Instytut nie ma zamiaru przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
- Państwa dane osobowe mogą być pozyskiwane za pomocą formularzy wypełnianych na stronach internetowych (np. w celu zapisania się na szkolenie, celach zapisania się na newslettera), jak również w kontaktach bezpośrednich.
- Strony internetowe prowadzone przez Instytut wykorzystują pliki cookies oraz podobne technologie. Cookies to niewielkie pliki zapisywane na Państwa komputerze, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez niego stronach, w celi dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb i preferencji. Mogą Państwo w każdej chwili wyłączyć w przeglądarce internetowej opcję przyjmowania cookies.
- Pliki cookies mogą być wykorzystywane m.in. do:
- celów statystycznych,
- mierzenia ruchu użytkownika na stronach,
- ustanawiania, utrzymywania i zarządzania sesją użytkownika a także do zapamiętywania jego preferencji.
- Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Z administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Goraszewska 7, 02-910 Warszawa lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: biuro@nim.gov.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Panią Iwonę Dobrowolską, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych i przysługujących praw z tym związanych pod adresem e-mail iod@nim.gov.pl lub listownie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.