Opublikowane: 22024-10-07 — zaktualizowane 2024-10-21

Wersje

LEARNING BY DOING – STAŻ NAUKOWY JAKO ETAP KSZTAŁCENIA MUZEALNIKÓW

Weronika Pokojska
Dział: Zarządzanie muzeum
https://doi.org/10.69500/m.17

Abstrakt

Zarówno badacze, jak i praktycy wskazują na problemy związane z kształceniem muzealników, które w Polsce jest jedynie częściowo uregulowane. Jeden z aspektów to wejście wysoko wykwalifikowanych młodych pracowników bez lub z niewielkim doświadczeniem praktycznym na rynek pracy. W niniejszym artykule przedstawione jest systemowe rozwiązanie stażowe realizowane w Niemczech. Zaprezentowane zostały zarówno przepisy i ogólne warunki odbywania tego rodzaju staży, jak i dostępne wyniki badań prowadzonych wśród stażystów. Materiał uzupełniono o własne doświadczenia autorki.

Słowa kluczowe:

staż naukowy, muzeum, wykształcenie, muzealnik, doświadczenie zawodowe.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pokojska, W. (2024). LEARNING BY DOING – STAŻ NAUKOWY JAKO ETAP KSZTAŁCENIA MUZEALNIKÓW. Muzealnictwo, (65). https://doi.org/10.69500/m.17 (Original work published 7 październik 2024)

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.